TĂMAŞ VASILE ANTONIE

"În timp ce scriu nu mă gândesc deloc la moarte,mă văd atât de viu prin versuri" Tămaş Vasile Antonie

DREPTURILE DE AUTOR IMI SUNT REZERVATE

Poemele de pe acest blog sunt publicate şi promovate în cotidianul Observatorul de Covasna, prin dăruirea de suflet a prietenului Dani Şanta şi a redacţiei ziarului menţionat.

sâmbătă, 17 martie 2012

Poemul Bătrânului Ceasornicar

Opreşte curgerea de nopţi
Şi ziua-n frunte ţi-o propteşte,
Poruncă peste veac vesteşte
Şi lasă timpul pentru toţi.

În pleoape picură lumini,
În irişi vindecă culoarea,
Chipul de lut fă-l clar ca marea
Iar vieţii, încă dă-i treimi.

Bătrân ceasornicar cărunt
Cu riduri oglindite-n munţi,
Nu-i căuta pe cei ce-n frunţi
Se-arată parcă nu mai sunt.

Din plete vântul îl trimite,
O mână ţi-o preschimbă-n punte
Alungă gândurile crunte
Si-astupă puţuri otrăvite.

Şi-mpovărat de-atâta trudă
Te-aşează peste minutar,
Iar din păcat originar
Zideşte-ne-n ţărâna crudă.

3 comentarii:

  1. poemul ca si idee este maret, insa sufera la capitolul tehnica: strofele 5 si 6 nu respecta masura primelor strofe, rime imperfecte: nopti-toti, lumini-treimi, combinatii cu tenta cacofona: pleoape picura, vindeca culoarea...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poemele mele pot fi retusate tehnic. apreciez critica binevoitoare, si sper ca "ideea" sa nu sufere niciodata in poezia mea.

      Ștergere
  2. Vasy esti extraordinar,iar inceputul e promitator!!!!

    RăspundețiȘtergere