TĂMAŞ VASILE ANTONIE

"În timp ce scriu nu mă gândesc deloc la moarte,mă văd atât de viu prin versuri" Tămaş Vasile Antonie

DREPTURILE DE AUTOR IMI SUNT REZERVATE

Poemele de pe acest blog sunt publicate şi promovate în cotidianul Observatorul de Covasna, prin dăruirea de suflet a prietenului Dani Şanta şi a redacţiei ziarului menţionat.

vineri, 5 octombrie 2012

Afrodita se revoltă


                Actul I                      

      Discursul Afroditei - Revolta

    (Zeiţa frumuseţii, adunarea zeilor)

- Distinşii mei nemuritori, olimpieni cu-auzul fin,
Mă plec în faţa tuturor, a celor care cu pelin
Mă-ademenesc prin Panteon, sensibili, tineri invitaţi
Din cer de sus sau din infern, de bunul tată adunaţi.

- Sunt întristată şi vă spun, cu trupul plin de vâlvătaie,
Că nu mai vreau să mă cobor în ochii celor ce-n bătaie
De soare-şi vând ocrotitorii, iar gândul lor turbat şi-amar,
Îmi lasă rece apăsarea şi jocul încă prea murdar.

- Apollo, spune-le, cuminte, cum mă înalţi în strai de aur
Când mă priveşti din tot înaltul, când paradisul e balaur
Mânat spre mine, copleşita de cele dintre cei de jos,
Şi soaţa, cred, necuvenită, a numelui Hefaistos.

- Mă rog să-mi înţelegeţi păsul şi suflul rupt din curcubeu,
Fermecătoare şi frumoasă mai mult decât oricine-s eu,
Şi vreau, cu vot împărătesc, să vă conduc din jilţul prim
Pe voi, prietenii de mit, apărătorii de suspin.

              Actul II      
     
        Mânia lui Zeus - Împăcarea                                                                                                             

 (Zeus supărat, zeii înspăimântaţi, Afrodita capitulează)

- Cum îndrăzneşti să te opui puterii mele de folos?
Sunt Zeus, domnul din Olimp şi fiul marelui Cronos,
Voi secera-ndrăznirea celui ce-mi va ucide judecata,
Nelegiuitului barbar cu sânge îi voi da răsplata.

- Tu, Afrodita, blândă toamnă, tu, crinul veşnic înflorit,
De ce nu taci, şi frământarea de ce nu o omori cumplit,
De vrei să pieri precum Driade, sub dalta celui ce m-adoră
Continuă revolta-ţi tâmpă, şi-n Panteon nu vei fi soră.

- Opreşte-te, tu, sărutare a fiecărei nopţi de vară,
Te du cu Hades printre oameni şi vezi cum vei putea afară
Să-ţi vindeci moartea şi durerea, să-ţi chemi titanii laolaltă,
Cu plânsul vitreg vei fi pusă în a sudorilor reci baltă.

- Aşa, copilă visătoare de tron bătut în piatră rară,
Apleacă-ţi fruntea nenăscută şi vino-n braţe, o, fecioară,
Zeiţa nopţii-nviforate de dorul fiilor de fier
Ce umblă fără ascultare prin tot frumosul efemer.     
                                   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu